
Case OLVG
Het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis en het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis zijn recentelijk samengevoegd tot het OLVG, welke gevestigd is in Amsterdam. Eind 2015 werden wij door onze toenmalige verpleegoproepleverancier, Novar, op de hoogte gebracht dat de dienstverlening naar Ooperon werd overgedragen. Vanuit mijn functie als 1e medewerker technische dienst ben ik verantwoordelijk voor de technische werking van het verpleegoproepsysteem en de hieraan gekoppelde devices. Het Ackermann Verpleegoproepsysteem is een behoorlijk omvangrijke installatie met koppelingen naar het gebouwbeheersysteem, betaalautomaten voor “Pay-TV” en met spreek/luister verbindingen naar de patiëntenhandsets. U begrijpt dat ik me zorgen maakte om een nieuwe leverancier. Ik had weleens gehoord van Ooperon maar had er geen ervaring mee.
In deze overgangsfase, eind 2015, stond het OLVG ook nog eens aan de vooravond van een nieuwbouw met 3 verdiepingen voor de Spoedeisende Hulp. Om eerlijk te zijn dacht ik maar één ding; Als dit maar goed komt!
Vanuit het OLVG stonden we erop dat er een overdracht op locatie zou plaats vinden met aanwezigheid van de technische dienst van het OLVG en met de voormalige leverancier Novar en de nieuwe leverancier Ooperon. Hier is op een prettige en technische manier gehoor aangegeven waarin we al snel ontdekte dat we met Ooperon een uitstekend dienstverlenende organisatie binnen ons ziekenhuis hadden gekregen. De start van de nieuwbouw liep eigenlijk vanaf het begin af aan gewoon goed en je kon merken dat Ooperon gewend was om met de grotere installateurs plan- en doelmatig samen te werken.
Met een intensieve aanpak en samenwerking waarin de nodige pre-engineering aan vooraf is gegaan ontstond er vertrouwen in de technische kennis van Ooperon. De nieuwbouw van onze S.E.H. is naar tevredenheid verlopen en met het gewenste resultaat opgeleverd.
De S.L.A. (service level agremeent) tussen Ooperon en het OLVG waren ondertussen bekrachtigd en dat stelde wel gerust maar ook hierin moest de praktijk het bewijs leveren. Ik merkte als snel dat alle zaken, grote of kleine storingen serieus werden opgepakt. De dienstverlening op afstand of op locatie leverde altijd een oplossing en er werd meegedacht om zaken te verbeteren.
Enkel aanpassingen en vervangingen aan cruciale apparatuur hebben we daarom door Ooperon laten uitvoeren. Nu zijn we een 2 jaar verder en hebben met elkaar een prima relatie opgebouwd die we graag willen voortzetten.
Radjes Bipat
1e medewerker Technische dienst